Například dva večerní vlaky kategorie EuroCity z Německa budou od prosince jezdit až do Brna; dosud končí v Praze - Holešovicích. Další spoje EuroCity zavedou dráhy také na trase mezi Prahou, Brnem a Vídní. "Mezi Prahou a Brnem tak pojede každou hodinu komfortní vlak EuroCity," řekla ředitelka odboru osobní dopravy ČD Luďka Hnulíková.
Mezi další změny patří nové noční vlaky EuroNight Budapešť - Praha - Berlín a Praha - Košice. Ty budou mít cestou v době nočního klidu minimum zastávek.
Vlak EuroCity Jóže Plečnik, který dosud jezdí z Prahy do Lublaně, odbočí v rakouském Linci do Salcburku, kde skončí. Po rekonstrukci a elektrizaci tratě Letohrad - Lichkov dráhy obnoví přímé spojení Prahy, Hradce Králové a polské Vratislavi.
O ostatních novinkách v jízdním řádu chtějí dráhy informovat na tiskové konferenci na přelomu listopadu a prosince. Generální ředitel drah Petr Žaluda nevyloučil, že s novým grafikonem přijde i zdražení jízdného. Důvodem by mohla být rostoucí cena elektřiny a nafty.
Jízdní řád letos poprvé místo Českých drah sestavuje Správa železniční dopravní cesty. Změna souvisí s liberalizací trhu; má zajistit rovný přístup na železnici všem dopravcům. Ti musejí předat SŽDC všechny své požadavky do 8. září.