Rekonstrukce nejstarších peronů, které slouží veřejnosti od roku 1911, začala letos v lednu. Její ukončení je naplánováno na stejnou dobu, kdy začne plný provoz na takzvaném Novém železničním spojení pod vrchem Vítkovem. Nové spojení představuje soustavu čtyřkolejných viaduktů a tunelů za zhruba osm miliard korun, které mají zlepšit průjezdnost vlaků Prahou.
"Přiblížíme se tak optimálnímu stavu železnice pro městskou a příměstskou dopravu," řekl Komárek. Nové spojení podle něj výrazně urychlí a zlepší provoz vlaků mezi Hlavním nádražím, Holešovicemi, Vysočany a Libní, zároveň vznikne přímá trať mezi Masarykovým nádražím a Vysočany. Toho chce využít i město Praha, které hodlá navýšit počet městských a příměstských železničních linek.
Zrekonstruovaná nástupiště na "hlaváku" mají přinést větší komfort cestujícím. Hrana peronů bude zvýšena pro lepší nástup a výstup z vlaků, dělníci instalují nový informační systém včetně digitálních tabulí, všechna nástupiště budou bez obtíží přístupná invalidům. Zároveň s nástupišti jsou modernizovány také přístupové tunely pod nimi.
Obnovy se dočkají i koleje, které stavebníci napojí na Nové spojení, a také část historické železné konstrukce nad perony. Spodní část konstrukce byla odvodněna; dělníci také odhalili zrakům veřejnosti unikátní kloubové uchycení k zemi. To si mohou cestující prohlédnout již dnes na třetím a čtvrtém nástupišti. Celková obnova železné haly včetně nového zasklení se uskuteční jako samostatná stavba později.
Kvůli intenzivní výstavbě musel být výrazně omezen provoz na největší železniční stanici v zemi. Většina vlaků byla odkloněna na jiná pražská nádraží, naopak po skončení prací se provoz díky větší kapacitě kolejí zvýší.
Vedle kolejiště a nástupišť se nyní rekonstruují také odbavovací haly nádraží včetně historické Fantovy budovy. Italská firma Grandi Stazioni hodlá nádraží za zhruba 800 milionů přeměnit na obchodně - dopravní centrum s restauracemi, obchody a bankami. Rekonstrukce začala před rokem a půl a ještě zhruba čtyři roky potrvá.