UPC posílil své postavení na trhu hlavně předloni, kdy koupil konkurenční firmu Karneval. Antimonopolní úřad povolil tuto fúzi s podmínkami, které měly zajistit stabilitu na trhu. Podle ÚOHS se to daří, klienti si ale na chování operátora stěžují. "Často jsou to informace, že vyřadili z nabídky nějaký program, porušení zákona o hospodářské soutěži jsme neodhalili a jinak to nespadá do našich kompetencí," uvedl Neruda.
Doplnil ale, že právě největší tuzemský kabelový operátor je vedle energetických koncernů a telekomunikačních firem jedním z těch, na něž chodí stížnosti nebo podněty nejčastěji.
ÚOHS už v minulosti usvědčil ze zneužití dominantního postavení právního předchůdce UPC společnost Dattel Kabel. Firma nejprve nasadila nízké ceny za služby, a to až pod hranicí nákladů. Chtěla tak získat co nejvíce zákazníků. Poté ceny nárazově zvýšila až o 289 procent. To ale v současné době úřad nezjistil.
Podle ÚOHS nyní podíl UPC na českém trhu spíš klesá, a to hlavně díky dalším možnostem televizního příjmu, jako je satelit nebo televize nabízená telekomunikačními firmami. "Naopak se potvrdilo, že v podobě posílené UPC vyrostla na některých trzích konkurence dlouho dominantní Telefónice," doplnil Neruda.
Podle informací z června získalo UPC za dva roky od zavedení služby telefonování přes kabelové rozvody asi 100.000 zákazníků. Konkurenční Telefónice O2 za stejnou dobu klesl počet pevných linek o více než 800.000 pod dva miliony.