ÚOHS odmítá stížnosti zákazníků na UPC

07.08.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 7. srpna (ČTK) - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) dostává ročně několik desítek stížností, podle nichž zneužívá kabelový operátor UPC své dominantní postavení na trhu. Podle analýzy, kterou si nechal úřad nedávno zpracovat, ale firma zákon o hospodářské soutěži neporušuje, řekl šéf sekce hospodářské soutěže ÚOHS Robert Neruda.

UPC posílil své postavení na trhu hlavně předloni, kdy koupil konkurenční firmu Karneval. Antimonopolní úřad povolil tuto fúzi s podmínkami, které měly zajistit stabilitu na trhu. Podle ÚOHS se to daří, klienti si ale na chování operátora stěžují. "Často jsou to informace, že vyřadili z nabídky nějaký program, porušení zákona o hospodářské soutěži jsme neodhalili a jinak to nespadá do našich kompetencí," uvedl Neruda.

Doplnil ale, že právě největší tuzemský kabelový operátor je vedle energetických koncernů a telekomunikačních firem jedním z těch, na něž chodí stížnosti nebo podněty nejčastěji.

ÚOHS už v minulosti usvědčil ze zneužití dominantního postavení právního předchůdce UPC společnost Dattel Kabel. Firma nejprve nasadila nízké ceny za služby, a to až pod hranicí nákladů. Chtěla tak získat co nejvíce zákazníků. Poté ceny nárazově zvýšila až o 289 procent. To ale v současné době úřad nezjistil.

Podle ÚOHS nyní podíl UPC na českém trhu spíš klesá, a to hlavně díky dalším možnostem televizního příjmu, jako je satelit nebo televize nabízená telekomunikačními firmami. "Naopak se potvrdilo, že v podobě posílené UPC vyrostla na některých trzích konkurence dlouho dominantní Telefónice," doplnil Neruda.

Podle informací z června získalo UPC za dva roky od zavedení služby telefonování přes kabelové rozvody asi 100.000 zákazníků. Konkurenční Telefónice O2 za stejnou dobu klesl počet pevných linek o více než 800.000 pod dva miliony.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK