Self Service nabídne v ČR bezdrátovou kabelovou TV

08.08.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 8. srpna (ČTK) - Do Česka se vrací bezdrátová kabelová televize. Podle dnešních Lidových novin (LN) bude moci téměř polovina Čechů na podzim naladit víc než 20 programů od provozovatele televizních, telefonních a internetových služeb Self Service. Nová placená služba ponese název TV Spray.

Jednatel a spolumajitel Self Service Jan Dašovský deníku řekl, že firma chce letos v září využít pro televizní vysílání kmitočtové pásmo 2,252 až 2,3 GHz a v něm zprovoznit šest digitálních sítí šířených z pozemních stanovišť. Do nich umístí více než 20 programů ve standardní kvalitě včetně ČT, Novy a Primy, dále kanálů známých z kabelových rozvodů. Navíc tři programy ve vysokém rozlišení obrazu (HD) - History Channel, Eurosport a československý Filmbox HD, píšou LN.

"Budeme pokrývat lokality Plzeň, Praha, Jihlava, Brno, Olomouc, Ostrava, Hodonín a Liberec a připravují se další," uvedl Dašovský. Z pohledu obyvatelstva tedy zhruba 48 procent republiky bude mít k dispozici kolem 25 kanálů navíc, upřesnil.

Zájemce o Spray TV si bude muset pořídit anténku a převodník signálu do pásma DVB-T, a buď set-top box s podmíněným přístupem, pokud půjde o analogový televizor. Nebo dekódovací kartu, má-li televizor digitální tuner zabudovaný v sobě.

Za balíček programů ve standardním rozlišení se bude podle Dašovského platit do 200 korun měsíčně, za programy v HD připlácet 300 korun.

V ČR podle deníku už fungují čtyři sítě pro pozemní digitální vysílání, ty lze ale naladit zadarmo. Tři jsou určené komerčním programům, provozují je České Radiokomunikace, Czech Digital Group a Telefónica O2. Čtvrtá je veřejnoprávní, ve které se postupně sejdou stanice ČT a Českého Rozhlasu. Ta začala vysílat minulý týden zatím experimentálně jen Plzni.

Bezdrátovou televizi vnímá Self Service jako doplněk klasického pozemního digitálního vysílání v systému DVB-T. V něm musejí televize za šíření signálu platit přinejmenším miliony korun ročně. "Chceme se zaměřit na nízkonákladové společnosti, které nebudou mít finance na provozování celoplošných multiplexů, ale budou chtít na trh vstoupit," řekl Lidovým novinám Dašovský.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK