Za prvních sedm měsíců letošního roku prodej stoupl o 15,8 procenta na 4,10 milionu vozů. Čínský automobilový trh přitom v uplynulých třech letech rostl minimálně o 20 procent ročně. V letošním prvním pololetí však jeho růst zvolnil kvůli zpomalení čínské ekonomiky, slabému akciovému trhu a květnovému zemětřesení, které napáchalo rozsáhlé škody v čínské provincii S'-čchuan.
Koncem června navíc Peking zvýšil maloobchodní ceny benzinu a nafty téměř o pětinu, aby pomohl rafineriím zredukovat ztráty způsobené rekordně drahou ropou. Analytici předpokládají, že v celém letošním roce prodej aut v Číně stoupne o zhruba 15 až 18 procent. V letech 2009 a 2010 by pak podle nich mohl dále zpomalovat, napsala agentura Reuters.
Čína již díky dosavadnímu rychlému růstu prodeje předstihla Japonsko a stala se druhým největším trhem s automobily na světě po Spojených státech. Silný růst poptávky přitahuje do Číny zahraniční automobilky, které v této zemi investují do výroby miliardy dolarů.
Česká Škoda Auto začátkem loňského června uvedla na čínský trh automobily Octavia vyráběné v místním závodě společného podniku Shanghai Volkswagen Automotive Company.