Výrazné zjednodušení přístupu k informacím připravila pro své klienty Allianz pojišťovna. Klient může na internetu zjistit, v jakém stavu je likvidace jeho nahlášené pojistné události.
Ředitel úseku likvidace Allianz pojišťovny Pavel Novotný o nové službě říká: „Po nahlášení pojistné události již klient nemusí zjišťovat na likvidaci, na klientském centru nebo u pojišťovacího poradce, jak postupuje likvidace jeho pojistné události a zda má pojišťovna všechny dokumenty nutné k jejímu vypořádání. Všechny tyto informace má k dispozici vždy v aktuálním stavu na internetu.“
Po zadání čísla pojistné události do příslušné kolonky na internetu se klientovi zobrazí tabulka se základními informacemi o jeho pojistné události: v jaké fázi vyřizování se nachází, jaké kroky již byly provedeny, jaké dokumenty byly předány a které eventuálně chybějí (informace jsou na www.allianz.cz, část Allianz pojišťovna, sekce Privátní klienti, odkaz Informace o stavu škodné události). Náhled neobsahuje žádné osobní ani jiné citlivé údaje, nehrozí tedy nebezpečí jejich zneužití. Zobrazují se výhradně informace, které mají význam pouze pro daného klienta.
Online náhled je nyní možný na všechny pojistné události hlášené v roce 2008 v oblasti vozidel (vyjma škod zahraničních a škod na zdraví) a v oblasti privátního majetku. Postupně budou doplněny další oblasti.
Nová služba je součástí rozsáhlého projektu, jehož cílem je poskytnout klientům transparentní, flexibilní, rychlou a kvalitní likvidaci pojistných událostí. Pavel Novotný komentuje: „Součástí tohoto dlouhodobého projektu byla řada interních opatření, přenastavování procesů a posilování technologických i personálních kapacit. Z pohledu klientů jsou však mnohem důležitější hmatatelné novinky, které pro něj zrychlují a usnadňují likvidaci.“
Jednou z takových novinek bylo zavedení nových možností hlášení pojistných událostí online. Klienti Allianz pojišťovny tak kromě klasického „papírového hlášení“ mohou využívat také email, internet i telefon. Nejvyužívanější formou hlášení pojistných událostí se stal s vlekou převahou telefon (až 80 % pojistných událostí).
S velkým ohlasem se také na začátku letošního roku setkala modrobílá servisní vozidla mobilních techniků, kteří působí v terénu ve všech regionech ČR. Jejich včasná přítomnost v místech pojistných událostí je klienty velice pozitivně vnímána.