"Jsem si jistý, že jejich (Emmons a Kosteleckého) marketingový potenciál a cena díky vítězství v Pekingu značně stoupnou. Je obtížné stanovit o kolik, protože se to liší v závislosti od nabízeného produktu nebo služby," uvedl na dotaz výkonný ředitel reklamní agentury Leo Burnett Mark Wright.
Sportovní střelba podle něj opravdu není příliš populární a známou disciplínou, a proto by se dalo očekávat, že Emmons má o něco menší šanci stát se známou tváří spojovanou s určitou značkou. "Nicméně, vyhrát zlatou olympijskou medaili je takový úspěch, že by mě překvapilo, pokud by značky nechtěly využít její potenciál, také s ohledem na to, že je tváří neokoukanou a zatím nebyla spojována s konkrétními značkami," podotkl.
"Díky olympijským vítězstvím se dostali do povědomí mnohem širší a větší divácké obce, a to je samozřejmě učiní mnohem atraktivnější pro marketingové využití. Cena se ale nedá odhadnout ani zhruba - záleží na konkrétní nabídce," uvedl generální ředitel agentury Ogilvy PR Ladislav Báča.
Cena Emmons a Kosteleckého na reklamním trhu se ale zřejmě nevyrovná zavedeným značkám, jako jsou právě Šebrle, Neumannová, Čech a někteří další špičkoví čeští sportovci, kteří se těší pozornosti veřejnosti a médií dlouhodobě. "Sportovce, jako je například Petr Čech, lidé vnímají jako úspěšné dlouhodobě - a s tím pak také souvisí nárůst jejich ceny na trhu," míní Wright. "Stačilo by změřit znalost jmen Emmons a Kostelecký nyní a poté za půl roku a dovoluji si odhadnout, že znalost se výrazně sníží. To se naopak nestane v případě Šebrleho a dalších," poznamenal Báča.
Sportovci se v Česku v posledních letech stali nedílnou součástí reklamních kampaní. Finanční odměna za jejich reklamní aktivity je ale přísně střeženým tajemstvím. Podle odhadů reklamních odborníků mohou úspěšní sportovci inkasovat až několik milionů korun. Nejvyšší částky dostávají právě olympijští vítězové či sportovci, kteří uspějí na mistrovství světa.
Fotbalový brankář Petr Čech tak loni začal společně s manželkou Martinou propagovat síť devíti tuzemských obchodů s oděvy Marks & Spencer, pro které manželský pár nafotil kolekci reklamních snímků. Olympijský vítěz a desetibojař Roman Šebrle loni na jaře spojil své jméno s obchodním řetězcem Interspar.
Zkušenosti s reklamou má také olympijská vítězka z Turína Neumannová, která v minulosti spolupracovala s telekomunikačními společnostmi. Předloni pak Neumannová podepsala smlouvu na propagaci margarínu, ještě předtím účinkovala v reklamě na zubní pastu.
Desetibojař Tomáš Dvořák dříve spolupracoval při propagaci telekomunikační firmy a za pět let si podle odhadů odborníků vydělal několik milionů korun. V reklamě před lety účinkoval také hokejista Jaromír Jágr, který propagoval horská kola. Kajakářku Štěpánku Hilgertovou mohli lidé vidět v reklamě na čokoládovou pomazánku a stala se i tváří jedné pojišťovny.
Ze známých sportovců se na začátku loňského roku stal součástí reklamní kampaně také mistr českých fotbalových uliček Tomáš Rosický. Fotbalista byl hlavní tváří při prezentaci holicích strojků Gillette v Česku.