Continental nepovažuje za přiměřenou oficiálně nabízenou cenu 70,12 eura za akcii. Tuto nabídku na převzetí za 11,2 miliardy eur (268 miliard Kč) přitom odmítla firma už v polovině července.
Wennemer však zatím nekomentoval informaci deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), že Schaeffler je ochoten nabízenou cenu za akcii zvednout na 75 eur. List přitom s odvoláním na zdroje z dozorčí rady napsal, že Wennemer ještě před jejím dnešním zasedáním členy dozorčího orgánu o této písemné nabídce informoval.
Agentura Reuters dnes s odvoláním na dobře informované zdroje informovala, že dozorčí rada o ochotě firmy Schaeffler zvýšit nabídku jednala, ale nedospěla k doporučení, jak se k ní má vedení koncernu postavit.
Jediným cílem dnešního zasedání dozorčí rady bylo najít způsob, jak odvrátit hrozící nepřátelské převzetí Continentalu skupinou Schaeffler, která svůj úmysl pohltit mnohem větší firmu oznámila před měsícem. Podle listu by přitom tato nově nabízená cena za akcii vytvořila "základ pro další jednání s Schaefflerovými". Aktuální tržní cena akcie Contonentalu na frankfurtské burze přesahuje 73 eur.
Wennemer dnes dokonce řekl, že si pro další rozhovory se zájemcem o dolnosaský koncern neklade žádné předběžné podmínky. Cílem společnosti je dospět co nejrychleji k řešení a představenstvo zkoumá s podporou dozorčí rady všechny možnosti, uvedl šéf představenstva, aniž by jednotlivé varianty řešení upřesnil.
Podle informací FAZ v dozorčí radě Continentalu slábne odpor vůči záměrům firmy z bavorského Herzogenaurachu. Dozorčí orgán se prý stále více přiklání k vyjednání dohody o "přátelském" převzetí, které by mohlo být už jen otázkou ceny.
Teoreticky by Continental mohl hrozbu nepřátelského převzetí odvrátit například přikoupením další dceřiné firmy nebo navýšením kapitálu, což by změnilo jeho cenu nebo zředilo dosavadní podíl firmy Schaeffler. Ta má oficiálně v držení osm procent akcií hannoverské firmy, ale prostřednictvím obchodu s finančními deriváty by si mohla opatřit dalších 28 procent.
Pokud by Schaeffler uspěl, stal by se největším světovým výrobcem automobilových součástek. Bylo by to také poprvé, kdy by německá rodinná firma, navíc mnohem menší, převzala společnost, která je součástí německého akciového indexu DAX.
Continental na celém světě zaměstnává asi 150.000 lidí a letos očekává obrat přes 26 miliard eur. V České republice vlastní producenta pneumatik Barum a jičínskou výrobu brzdových posilovačů a válců pro automobily Teves. Firemní divize VDO má navíc v Česku další čtyři továrny.
Schaeffler má roční obrat zhruba devět miliard eur a zaměstnává 66.000 lidí. Firmu vlastní německá miliardářka a pražská rodačka Maria-Elisaberth Schaefflerová.