Nejrozšířenější jsou reklamní tabule na sloupech veřejného osvětlení, billboardy a velkoformátové plachty. Města se většinou o pronájem ploch nestarají sama, zajišťují to pro ně městské společnosti nebo najaté reklamní agentury. Například v Mladé Boleslavi ale nedávno zjistili, že někteří majitelé billboardů už čtyři roky městu za pronajaté plochy neplatí. Radnice chce tyto peníze zpětně vymáhat, zákon to ale umožňuje jen dva roky zpět, takže o část příjmů zřejmě přijde. Některé firmy navíc zanikly. "O tomto zatím nemáme přehled, takže nevíme, kolik peněz to do rozpočtu města přinese," řekl primátorův náměstek Adolf Beznoska.
I pro řadu dalších měst jsou reklamy spíše přítěží, a proto nijak aktivně inzerenty nevyhledávají. Například Liberec si sám stanovil podmínky, které skoro nedovolí využít veřejný majetek pro reklamu, podobně je tomu například v Kroměříži, Otrokovicích nebo Uherském Hradišti. Firmy proto daleko častěji využívají pro své zviditelnění soukromé plochy nebo staví poutače načerno. Právě černé výlepy trápí řadu měst - v Brně dokonce zaměstnávají několik lidí na veřejně prospěšných pracích, kteří se starají jen o odstraňování načerno vylepených plakátů.
Také v Hradci Králové umístění reklamních poutačů regulují. "V historickém centru města jej musí odsouhlasit památkáři i útvar hlavního architekta," řekl náměstek hradeckého primátora Boris Herman. V Hradci by se ale podle něj mohly objevit další reklamní plochy na nových sociálních zařízeních. "Lidé si stěžují na nedostatek veřejných záchodků v centru města. Jednou z možností je, že by nová zařízení provozovala firma, která provoz těchto zařízení zaplatí z reklam," řekl náměstek.
Vedle billboardů a výlepových ploch jsou nejčastějším místem pro reklamu ve městech zastávky městské hromadné dopravy. Ve Zlíně, Plzni nebo Liberci města zastávky městské dopravy pronajala soukromé reklamní firmě, která na oplátku přístřešky opravuje a udržuje. V Ústí nad Labem se taková smlouva připravuje, město chce touto zajistit prostředky na modernizaci zhruba 200 zastávek ve městě. Pronájmem ploch si přilepšují i městské organizace, typickým příkladem jsou městské autobusy, tramvaje a trolejbusy. Peníze ale vylepšují hospodaření dopravců.
V Mostě slouží k reklamně i velkoplošná obrazovka umístěná na budově magistrátu. Zařízení o rozměrech šest krát čtyři metry přišlo na 12 milionů korun a 80 procent nákladů uhradila dotace ze strukturálních fondů EU. Radnice plochu využívá hlavně k informování občanů o důležitých událostech. "Vzhledem k formě financování nesmí mít město z případného komerčního vysílání zisk, z výnosů můžeme pokrýt jen náklady na provoz," řekla mluvčí magistrátu Alena Sedláčková.