Pro Jihočeské tiskárny podle HN představuje tisk etiket 80 procent ze zhruba třísetmilionových tržeb. OTK Group pak ovládá 85 procent trhu s etiketami v Česku. K jejím zákazníkům patří většina tuzemských pivovarů.
"Bohužel pro nás se růst počtu tištěných etiket neprojevuje i odpovídajícím způsobem ve zvyšování tržeb, což bychom přivítali. Ceny etiket totiž v silné konkurenci v polygrafickém průmyslu spíše stagnují nebo mírně klesají," uvedl ředitel Jihočeských tiskáren Ladislav Blacký.
Etikety tiskne i mnoho malých tiskáren, například klatovský Dragon Press. Růst zakázek na pivní etikety pak zaznamenaly i evropští tiskařští giganti, jako rakouský koncern Marzek Ettiketten. Loni firma vytiskla sedm miliard etiket, část uplatnila i v Česku. Letos očekává nárůst prodeje o šest procent.