Směna umožní podle zástupců obou státních firem další rozvoj letiště i aerolinií. ČSA dostanou pozemky v okolí své centrály a využijí je ke stavbě nového hangáru s označením G. Na druhé straně se zbaví pozemků, které nehodlaly v budoucnu využívat.
Jedinou výjimkou je hangár B na Jihu, kde má firma výcvikové středisko. Ten získá do majetku letiště, s ČSA však uzavře dlouhodobou nájemní smlouvu.
Nedostatky v rozdělení pozemků vznikly počátkem 90. let, kdy se dělila původní Česká správa letišť. Předpokládá se, že k vyřešení majetkových vztahů k pozemkům mezi oběma firmami dojde do konce letošního roku. Podle ředitele letiště Miroslava Dvořáka řeší podnik "otázku vlastnictví budov a pozemků i věcných břemen, které zůstaly z dřívějška nevyjasněné, s řadou společností."
Pražské letiště i České aerolinie čeká v příštích měsících privatizace. Ministerstvo financí očekává minimální výnos z prodeje letiště ve výši 100 miliard korun, hodnota ČSA se odhaduje na pět miliard.