Opravu lanového mostu si podle informací televize Prima vyžádalo nevyhovující napojení na silnici, svou roli zřejmě sehrálo nedostatečné ukotvení a odvodnění stavby. "Na konci mostu, kde mezi opěrou a nosnou konstrukcí je takový přechodový díl, který musí zajistit pohyby té konstrukce, tam došlo k porušení. To bude taková hlavní závada," řekl televizi Vladislav Hrdoušek z ČVUT. Jeho zvláštní skupina se nyní závadou mostu zabývá. Firma Dopravní stavby, která stavbu zajišťovala, již neexistuje, doplnila Prima.
Městská hromadná doprava dnes neměla větší potíže. "Dnes ráno nabírala linka 183 maximálně deset minut zpoždění, všechny ostatní měly zdržení do řádu pěti minut," řekl mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Ondřej Pečený. Na celodenní režim ale podle něj nemají taková zpoždění větší vliv, několikaminutová zdržení se doženou na konečných zastávkách, kde se autobusy obracejí.
Ve směru na Prahu 5 mohou na most nákladní i osobní vozy. Nákladní automobily ale musejí zpomalit na 30 kilometrů za hodinu. V opačném směru na Prahu 9 mohou na most pouze osobní automobily, rychlost je také omezena na 30 kilometrů v hodině. Nákladní doprava i nadále využívá objízdnou trasu, která vede po Švehlově a Průmyslové ulici.
Poškozený Lanový most byl od čtvrteční noci uzavřen kvůli opravě, doprava se na něj vrátila v nedělní podvečer. Uzávěra mostu, kterým denně projede kolem 100.000 aut, působila komplikace zejména v pátek odpoledne a v sobotu dopoledne, kdy se na objízdné trase tvořily dlouhé kolony.