V počtu návštěvníků loni opět vedl Pražský hrad

27.08.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 27. srpna (ČTK) - Nejoblíbenějším turistickým cílem v České republice zůstal loni i přes výrazný pokles Pražský hrad, kam si koupilo vstupenku přes 1,4 milionu návštěvníků. Na druhém místě skončila pražská zoologická zahrada, třetí je Národní muzeum. Největší skok v návštěvnosti zaznamenaly zoologické zahrady, do první desítky se vešly čtyři. Informace zveřejnila agentura CzechTourism.

První pětice nejnavštěvovanějších cílů se nachází v Praze. Úspěch zaznamenalo především Národní muzeum, které díky 18procentnímu růstu předčilo dosud dlouhodobě nejnavštěvovanější Židovské muzeum. Pětku uzavírá Národní galerie, kam loni meziročně zavítalo o tři procenta více milovníků umění. Prahu reprezentuje na devátém místě ještě Staroměstská radnice.

Magnetem jsou také zoologické zahrady, které jsou na špici návštěvnosti téměř ve všech regionech. V průměru zaznamenaly růst 15 procent, skokanem roku je Zoo Lešná u Zlína, kam zavítalo o 23 procent lidí více než předloni. Do celostátní první desítky pronikla s nárůstem 17 procent také plzeňská zoologická a botanická zahrada.

"Zoologické zahrady mají oproti hradům a jiným památkám tu výhodu, že jsou otevřené celoročně a jejich kapacita není omezena," komentoval to ředitel CzechTourism Rostislav Vondruška.

Naopak největší odliv platících návštěvníků zaznamenal Pražský hrad, statisticky jde o pokles 41 procent. Hrozivý propad návštěvnosti Hradu je však podle agentury CzechTourism pouze zdánlivý. Je to způsobeno změnou v systému vstupného, kdy byla z okruhů vyčleněna katedrála svatého Víta, píše CzechTourism.

Když se pomine sídlo českého prezidenta, vede mezi hrady a zámky hradní komplex v Českém Krumlově, následován Lednicí a Hlubokou nad Vltavou. Z přírodních krás nejvíce přitahují jeskyně Moravského krasu.

Nejnavštěvovanější industriální památkou je pivovar Plzeňský Prazdroj, který se letos stal prvním českým certifikovaným místem Evropské cesty průmyslového dědictví. Druhým nejvíce navštíveným místem průmyslového dědictví byla televizní věž na pražském Žižkově, na třetím místě skončilo muzeum automobilky Škoda Auto v Mladé Boleslavi.

V minulém roce podle agentury CzechTourism zaznamenaly růst zájmu téměř všechny významné turistické cíle, a to v průměru o 12 procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK