Původní rozpočet schválený Radou ČT na začátku ledna loňského roku byl vyrovnaný a náklady i výnosy byly plánovány na 6,46 miliardy korun. Ve výsledku nakonec veřejnoprávní televize hospodařila s vyrovnaným rozpočtem ve výši 6,14 miliardy korun, což je méně o pět procent oproti plánu. Hospodaření bez výhrad ověřila i auditorská společnost Ecovis Consulting.
Přímé náklady na výrobu pořadů pro své čtyři programy veřejnoprávní televize dosáhly 2,05 miliardy korun, což je oproti roku 2006 více o 285 milionů, tedy o 13,9 procenta. Peníze byly použity na výrobu 14.127 hodin pořadů, což je více o 1001 hodinu oproti roku 2006.
Příjmy z koncesionářských poplatků ČT ukládá na fond televizních poplatků. Původně ČT plánovala příjmy z poplatků ve výši 4,99 miliardy. Z částky převyšující nakonec pět miliard použila ČT loni na svůj chod 4,23 miliardy, což představuje 68,9 procenta všech nákladů ČT. Ke krytí zbývající části nákladů byly zapojeny výnosy z podnikatelských aktivit, zejména reklamy.
Výnosy z klasické reklamy na ČT1 a ČT2 dosáhly 820,7 milionu korun, z klasické reklamy na ČT24 a ČT4 Sport to bylo 19,4 milionu a na internetu 7,4 milionu; celkem tedy 847,5 milionu. Oproti plánu to je více o 119,1 milionu, ve srovnání s rokem 2006 je to méně o 346,2 milionu, tedy o 29 procent.
Výnosy z reklamy byly nižší kvůli snížení limitu pro reklamní čas v programech ČT o polovinu na půl procenta vysílacího času v loňském roce. "I přes snížení reklamního času na polovinu dosáhly realizované výnosy 71 procent úrovně výnosů z roku 2006," píše se ve zprávě.
Snížení prostoru pro reklamu v ČT mělo podle rady vliv. "Toto omezení mělo samozřejmě dopad na zadavatele při plánování a nákupu reklamních kampaní. Spíše než v objemu GRP se toto omezení projevilo ve zmenšující se možnosti výběru umístění spotů, a tedy zhoršení efektivity celé kampaně," píše se ve zprávě. Jeden GRP bod znamená oslovení reklamou jednoho procenta dospělé populace, tedy asi 86.000 lidí. Podle počtu odvysílaných GRP se určuje i cena, kterou zadavatel za odvysílání reklamy zaplatí.
Celkem se na čtyřech kanálech ČT objevilo 201 inzerentů. Nejvýznamnějšími byly v oblasti klasické reklamy společnosti KMV, Penny Market, Vodafone, Unilever, SC Johnson, Telefónica 02, Ford Motor Company a ČSOB.