Momentálně je ve výstavbě 97 kilometrů dálnic a 65 kilometrů rychlostních silnic. Nejvíce se buduje na dálnici D1 směrem na severní Moravu, na dálnici D8 z Prahy do Ústí nad Labem a na rychlostní silnici R6 z Prahy do Karlových Varů. Stavět se ještě letos začne například jihočeská D3 u Tábora nebo R7 u Chomutova.
ŘSD chce v letošním roce otevřít 44 kilometrů komunikací dálničního typu. Již v dubnu zprovoznilo 12 kilometrů D47 (budoucí D1) u Ostravy, v září se pro motoristy otevře sedmikilometrový úsek D1 u Kroměříže a na stejné dálnici u Lipníka nad Bečvou přibude 15 kilometrů. Zbylých deset kilometrů připadá na R6 u Hostivic.
V posledních dnech se ale objevily v médiích informace, že řada dopravních staveb se kvůli nedostatku peněz zpozdí. Například internetový deník Aktuálně.cz s odvoláním na analýzu ministerstva dopravy uvedl, že zpoždění bude mít "ostravská" dálnice D47, rychlostní silnice Praha - Karlovy Vary i železniční koridory z Prahy do Plzně a Českých Budějovic.
Stát totiž do rozpočtu fondu dopravy dá příští rok místo slíbených 45 miliard pouze 38 miliard. Podle deníku stavby také nečekaně prodražila inflace, navíc se nedaří čerpat peníze z evropských fondů podle plánu.
Případné zpoždění a nedostatek peněz dnes MD popřelo. Celkovou sumu, která má jít příští rok na dopravní stavby, podle MD doplní peníze na předfinancování staveb. Stát totiž v minulých letech zaplatil některé stavby a nyní se mu peníze vracejí z EU. Díru v rozpočtu prý vyrovná také letošní přebytek hospodaření fondu dopravy. Stát očekává přebytek ve výši sedm miliard.
"Garantujeme, že k žádným posunům nedojde. Všechny stavby budou dokončeny podle plánu," řekl náměstek ministra dopravy Jiří Hodač.