Takovou reklamní masáž země nepamatuje od dob "harvardského desetinásobku" v kupónové privatizaci na počátku devadesátých let. Tentokrát zákazníka lákají pojišťovny svou nabídkou povinného ručení. Podle odhadu společnosti IP Praha, která se zabývá průzkumem reklamního trhu, utratily všechny pojišťovny jen za svou kampaň v médiích již pět set milionů korun. A to jen od října. Dalších 200 milionů přitom ještě utratí do konce ro
ku, kdy je poslední šance uzavřít smlouvu o povinném ručení.Celkové náklady na kampaň se přiblíží jedné miliardě korun. To znamená téměř desetinu ročního obratu celého reklamního trhu v Česku. "Jde o jednu z nejvýraznějších reklamních akcí v dějinách České republiky," říká prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec. Samy pojišťovny nechtějí prozradit, kolik je rozsáhlé reklamní kampaně stály. Odborníci se shodují v tom, že nejvíce peněz do propagace nejvíce investo
vala Česká pojišťovna. Přesné výdaje jednotlivých ústavů však budou odborníci schopni přesněji vyčíslit až na konci ledna.Zdroj: LN z 23. 12. 1999