Alitalia se asi dva roky neúspěšně snažila najít kupce. V pátek požádala o ochranu před věřiteli, aby urychlila svou vlastní záchranu, o kterou se má postarat skupina italských investorů.
Ministrův odhad počtu zaměstnanců, kteří budou asi muset v souvislosti s restrukturalizací odejít, je nižší než dosavadní odhady. Zatím ale prý nelze říci, jaké náklady si propouštění vyžádá, záležet bude na skutečném počtu propouštěných, na jejich věku a na dalších faktorech.
Vyhlášení bankrotu Alitalie v Itálii předcházely rychlé úpravy zákonů, které mají změny ve firmě urychlit a usnadnit. Firma se tak nyní bude moci rozdělit na dvě části a snáze prodat část majetku.
Skupina investorů za Alitalii zaplatí až jednu miliardu eur (téměř 25 miliard Kč). To je výrazně nad poslední tržní cenou podle kurzu akcií, než se s nimi přestalo obchodovat.
Sacconi začne v pondělí jednat s odboráři, kteří už dříve odmítli návrh na převzetí od francouzsko-nizozemské letecké společnosti Air France-KLM. Do rozhovorů zasáhne také poradce, což je finanční ústav Intesa Sanpaolo, nucený správce Augusto Fantozzi i skupina investorů. Ti také určí, do kdy se bude jednat.
Vláda poskytne pobídky soukromým firmám, které mají kapacitu k tomu, aby převzaly alespoň část zaměstnanců propouštěných z Alitalie. Část lidí bude moci patrně najít uplatnění i ve veřejném sektoru.
Vedle skupiny investorů, mezi nimiž je také expert na ozdravování podniků Roberto Colaninno, by podle italského tisku měla zájem o Alitalii oficiálně oznámit v nejbližších dnech. Předpokládá se, že asi 20 procent by v nové Alitalii mohla převzít Air France-KLM, spekuluje se ale rovněž o německé společnosti Lufthansa.