IP Praha přitom v polovině roku odhadovala, že výdaje pojišťoven na reklamní kampaně související s povinnýmručením dosáhnou celkem až půlmiliardové částky. Poté však odhad zmírnila vzhledem k opožděnému udělení licencía kratšímu času pro reklamní kampaně pojišťoven. Podle hrubého odhadu IP Praha se nakonec výdaje 12 pojišťovenna reklamu povinného ručení v médiích loni vyšplhaly na 600 až 750 miliónů korun.
Kromě spotů v televizi, rozhlase, tiskové a venkovní reklamy pojišťovny často využívaly speciální aktivity. Oblíbenýbyl televizní sponzoring, do hry se dostala i reklama na Internetu vzhledem k možnosti oslovit přesně definovanoucílovou skupinu.
Pojišťovny vzhledem k obchodnímu tajemství přesné objemy reklamních rozpočtů odmítly sdělit. Česká pojišťovnaspolupracuje s reklamní agenturou BBK/Time a částečně i s agenturou Grey. Objem prostředků, které do kampaněvynaložila, mluvčí Michal Urban nekonkretizoval. Již v říjnu však pro ČTK uvedl, že pojišťovna plánuje reklamnírozpočet v řádu stovek miliónů korun. Ke komunikaci Česká pojišťovna využila spoty v televizi a rozhlase, inzerci vtisku, billboardy, direct mail i další média.
Reklamní kampaň Kooperativa zadala agentuře Leo Burnett. Rozpočet se podle mluvčího Martina Diviše pohybovalv desítkách milionů korun. K prezentaci nabídky povinného ručení využila Kooperativa všechny druhy reklamy, tedytisk, rozhlas, televizi, venkovní reklamu, direct mail apod.
Allianz zvolila agenturu Mark/BBDO. Do kampaně pojišťovna investovala řádově desítky miliónů korun, řekla mluvčíAllianz Květoslava Voglová. Firma se prezentovala ve všech médiích, tisku, rozhlase, televizi, na billboardech i naInternetu.
Pojišťovna Generali zvolila reklamní Agenturu T.T.V. Výši rozpočtu podle vedoucí oddělení reklamy a podporyprodeje Marcely Morávkové Generali nezveřejňuje. Firma využila televizi, rozhlas, tisk, venkovní reklamu, kina,Internet, klientský časopis apod.
Ani Česko-rakouská pojišťovna, která využívá služeb agentury Midas, nezveřejňuje výši vynaložených prostředkůna reklamu povinného ručení. Ke komunikaci využila pojišťovna především tisk, televizi a rozhlas, řekla mluvčípojišťovny Marie Malá.
ČS-Živnostenská pojišťovna využila k podpoře prodeje povinného ručení reklamy v tisku, rozhlase a televizi. Oproduktu informovala i prostřednictvím billboardů, domácnosti oslovila dopisem. Mluvčí Karel Kopecký řekl, žereklamní kampaň zajišťovala královéhradecká AD&M. Reklamní rozpočet však Kopecký odmítl sdělit.
Ani IPB Pojišťovna nesdělila částku, kterou vynaložila na podporu prodeje povinného ručení. K propagaci kromětisku využila i reklamy v rozhlase a televizi. Reklama IPB Pojišťovny byla i u benzínových čerpacích stanic, klienti IPBGroup byli osloveni písemně. Propagaci pojišťovně zajišťovala Bates/Saatchi and Saatchi.
Chmelařská pojišťovna podle mluvčího Vladimíra Ujce inzerovala především v tisku obchodních partnerů. Kolikpeněz za reklamu zaplatila, pojišťovna nesdělila. Propagaci jí zajistila agenura Ariston.
Zürich Pojišťovna do reklamní kampaně příliš prostředků neinvestovala vzhledem k tomu, že získala licenci později,řekla vedoucí pojištění odpovědnosti Jana Ritterová. Také ona odmítla reklamní rozpočet konkretizovat. Pojišťovnasi však nečinila ambice získat část trhu, ale vzhledem k pozdějšímu získání licence chtěla především obsloužil svéklienty z havarijního či majetkového pojištění. Reklamní kampaň zaměřenou výhradně na povinné ručení protonedělala.
Zákon o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla tzv. povinném ručení je účinnýod 30. června loňského roku. Zrušil monopol České pojišťovny na poskytování povinného ručení a majitelům vozidlauložil, aby do konce roku uzavřeli novou smlouvu s některou oprávněnou pojišťovnou. Licenci na poskytovánípovinného ručení získalo 12 pojišťoven z 13, které o ni zažádaly.
Zdroj: ČTK