Ode dneška slouží nová dvoukolejná trať mezi Hlavním a libeňským nádražím. Vůbec poprvé si mohly z vlaku prohlédnout novou železnici cestující jedoucí z Prahy Hlavního nádraží ve 4:21 směrem do Lysé nad Labem. Další otevírání soustavy železničních viaduktů a tunelů za devět miliard korun na rozhraní Žižkova a Karlína bude postupné.
Od 7. září budou moci Nové spojení využívat vlaky jedoucí do a z Holešovic, 11. září je budou následovat soupravy od Vysočan. Od začátku října pak začne fungovat přímé kolejové spojení Masarykova nádraží a nádraží ve Vysočanech, které nikdy v minulosti neexistovalo.
Plně se Nové spojení začne využívat se začátkem nového jízdního řádu v prosinci. Na Hlavní nádraží tudy budou jezdit mimo jiné rychlovlaky Pendolino, které dosud začínají a končí ve stanici Praha - Holešovice.
Otevření Nového spojení však dnes nepatřilo k nejšťastnějším. Provoz na Hlavním nádraží totiž na celé dopoledne ochromila porucha zabezpečovacího zařízení, takže některé vlaky, které měly jet po páté hodině ranní, nabraly až dvouhodinové zpoždění. Podle zástupců drah porucha přímo nesouvisela s novou tratí.
Čtyři kilometry dlouhé Nové spojení je největší železniční stavbou v Praze za posledních 25 let. Spojení tvoří 267 stavebních objektů, mezi které patří například dva nové dvoukolejné železniční tunely pod vrchem Vítkovem nebo několik železničních mostů, mimo jiné čtyřkolejná estakáda z hlavního nádraží k vítkovským tunelům a estakáda Sluncová za těmito tunely. Položeno bylo více než 27 kilometrů kolejí.
Nové spojení umožní zvýšení počtu příměstských vlaků i zavedení spojů, které budou jezdit napříč Prahou.