"Mrzí mě, že Němci mají takové zpoždění. Podle mezivládní dohody se měly dálnice D5 (česká) a A6 (německá) propojit ve stejném termínu v roce 2006. Poté, co jsme to my splnili, se téměř dva roky jezdilo z Rozvadova po dálnici jen kousek k německé severojižní dálnici A93," uvedl Otásek.
Příští středu se za přítomnosti německé kancléřky Angely Merkelové a českého ministra dopravy Aleše Řebíčka otevře devatenáctikilometrový zbytek, tedy návazná dálnice od křižovatky s A93 směrem na Norimberk. "Půjde o poslední část německé dálnice A6 mezi hraničním přechodem Rozvadov a Norimberkem," řekl Otásek.
Tím se na německém území uzavře napojení Česka na západní dálniční síť. V říjnu 2006 dokončili Němci dálnici vedoucí od Prahy přes Krušné hory na Drážďany a také úsek dálnice A6 od Rozvadova k severojižní dálnici A93 spojující Amberg, Řezno a Mnichov, čímž se poprvé v historii propojila východoevropská dálniční síť se západoevropskou. Z Česka se dá od té doby bez přerušení dojet například do Mnichova a Itálie.
Do otevření úseku A6 mezi městy Amberg a Pfreimd musí řidiči jedoucí na Norimberk odbočit na dálnici A93 na Schwandorf a odtud 18 kilometrů po silnici 85. Poté opět najedou na dálnici A6 a mohou bez přerušení pokračovat do Paříže nebo Španělska.