Již rozhodnuto o své pojišťovně na příští rok je podlevýzkumu 57,7 procenta oslovených. Největší roli přitom hrajedosavadní spokojenost s pojišťovnou. U této skupiny rozhodnutýchzůstává silná tendence ústav neměnit - 94,6 procentaodpovídajících. U skupiny nerozhodnutých o tom tři čtvrtiny ještě anineuvažovaly. "Motoristé patrně vyčkávají, co jim pojišťovnynabídnou ke konci roku. Průzkumy vypovídají o tom, že motoristéjsou se službami pojišťoven spokojeni a nemají tendencepojistitele ve velké měřítku měnit," komentoval výsledky ředitelodboru firemní komunikace Kooperativy Martin Diviš.
Proti letošnímu dubnu jsou rozdíly v preferencích motoristůpouze minimální. Nejspokojenější klienty podle výzkumu majízejména velcí pojistitelé - Česká pojišťovna, Kooperativa,Allianz a Generali. Co se týče hlavních důvodů výběru pojišťovny,nejdůležitější je pro klienty doporučení (24,5 procenta),výhodnost nabídky (20,2 procenta), tradice (19,1 procenta) adůvěryhodnost (17 procent). Bez povinného ručení hrozí řidičům pokuta až 20 tisíc korunnebo zákaz řízení až na jeden rok. Česká kancelář pojistitelůeviduje přes 5,1 milionu pojištěných vozidel. Počet nepojištěnýchvozidel osciluje kolem jednoho milionu, o řadě z nich se všakpodle odborníků lze domnívat, že již dávno neexistují a nejsoutudíž ani provozována, ani předmětem pojištění.
Zdroj: www.finance.cz