V příštím roce začne stavba silnice I/35 z Val. Meziříčí do Lešné

04.09.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Valašské Meziříčí (Vsetínsko) 4. září (ČTK) - V příštím roce by podle harmonogramu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) měla začít výstavba úseku rychlostní silnice I/35 z Valašského Meziříčí do Lešné. Pokračovat má také budování dalších úseků čtyřproudé silnice I/57 vedené ze Vsetína na Valašské Meziříčí. První etapu ze Semetína do Bystřičky stavbaři dokončí na jaře roku 2009, další stavba začne podle plánů ŘSD v roce 2010. Novinářům to řekli zástupci ŘSD, Státního fondu dopravní infrastruktury a meziříčské radnice.

"Dnešní jednání přineslo informaci o tom, že v březnu roku 2009 bude pokračovat stavba komunikace I/35 mezi Valašským Meziříčím a Lešnou," řekl dnes ČTK starosta Valašského Meziříčí Jiří Částečka. Zadá se rovněž technická studie severního obchvatu města, který bude Valašské Meziříčí míjet přes jeho místní část ve směru na Rožnov pod Radhoštěm.

Radnice Valašského Meziříčí navíc z vlastního rozpočtu uhradí technické studie pro další dva plánované úseky. Prvním bude přímý obchvat města na silnici I/57 kolem areálu podniku Deza ve směru na Jarcovou a také úsek z Jarcové po obec Bystřička.

"Protože máme čas do konce roku a v rozpočtu ŘSD už nebyly finance, město přišlo s návrhem, že zafinancuje technické studie ze svého rozpočtu," vysvětlil Částečka. Oba úseky totiž musí ještě projít schvalovacím procesem vlivu na životní prostředí (EIA), radnice si proto od tohoto kroku slibuje, že její dokončení urychlí až o dva roky.

Podle Jiřího Nováka ze Státního fondu dopravní infrastruktury by na stavbu těchto úseků nemělo mít dopad ani případné snížení státních peněz. Připravovaný úsek ze Semetína do Bystřičky je totiž částečně hrazen i z úvěru od Evropské investiční banky (EIB) a dotací z Evropské unie, ostatní stavby pak z peněz SFDI. "Na tyto stavby by to nemělo mít prakticky vliv," doplnil.

Stavba nových rychlostních úseků by však ještě podle ředitele zlínské správy ŘSD Karla Chudárka mohla nabrat zpoždění kvůli nutnému výkupu určených pozemků nebo aktivitám ekologických skupin, které s navrženou trasou silnic nesouhlasí.

Rychlostní silnice I/57 mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím by měla v budoucnu nahradit nyní už nevyhovující stávající dvouproudou komunikaci. Silnice I/35 by zase regionu měla v budoucnu přinést kvalitní napojení na prodlouženou dálnici D1 a tím i celou českou dálniční síť. V regionu totiž dosud rychlostní komunikace téměř chybí a radnice o jejich vybudování usilují už řadu let.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK