Největší nárůst počtu smluv letos zaznamenaly Česká podnikatelská pojišťovna (87.000), Generali (42.000) a pojišťovna Triglav, které přibylo 25.000 smluv. Asi 47.000 pojištěných vozidel ubylo podle údajů ČKP Kooperativě, na 32.000 pak České pojišťovně.
"Pokles způsobilo zejména důsledné zavedení nových opatřeními v pojištění firemních flotil vozidel, nejsme ochotni v řadě případů akceptovat obchod za každou cenu. To může sice způsobit krátkodobý pokles v počtu pojištěných vozidel, ale zvýší se obecně kvalita kmene," vysvětlil mluvčí Kooperativy Marek Vích.
Domácí pojišťovny zaznamenaly v prvním pololetí roku poměrně výrazný meziroční nárůst škod v povinném ručení. Tento údaj je přitom jedním z faktorů ovlivňujících sazby povinného ručení. Pojišťovny ceny na příští rok teprve počítají, změny nastanou spíše v rámci jednotlivých kategorií vozidel.
"Neočekáváme dramatické změny sazeb v povinném ručení, dílčí posuny budou vycházet z analýzy statistik a budou spíše segmentační v zájmu objektivnějšího nastavení sazeb," řekla ČTK mluvčí UNIQA Eva Svobodová. Všeobecně se prý situace na českých silnicích dále zhoršuje. Přibývá nehod se škodami na zdraví účastníků, které jsou z pohledu odškodnění stále závažnějším břemenem, protože náhrady tohoto druhu škod zaznamenaly výrazné navýšení, podotkla.
Řidiči, kteří loni nezpůsobili dopravní nehodu, vesměs platili v tomto roce za povinné ručení méně než o rok dříve. Uspořili tak několik desítek až stovek korun ročně. Pojišťovny totiž většinou zvyšovaly základní sazby méně, než kolik činil pětiprocentní bonus za jízdu bez nehody. Povinné ručení nyní nabízí 14 pojišťoven.
Přibližně každé 20. vozidlo, které se denně pohybuje na českých silnicích, jezdí podle ČKP bez povinného ručení. Řidiči nepojištěných vozidel způsobí každoročně kolem 5000 nehod s celkovou škodou asi 450 milionů Kč. Pokuta za provozování vozidla bez povinného ručení se s platností od letošního června zvedla nejméně na 5000 Kč a nejvíce 40.000 Kč, zatímco dosud bylo