Vzájemnou výměnu nemovitostí v areálu letiště oznámily ČSA a Správa Letiště Praha koncem srpna. ČSA mají postoupit letišti pozemky a budovy u terminálů Jih na staré Ruzyni a na oplátku dostanou nemovitosti u terminálů Sever v okolí své centrály. Hodnota pozemků, které získají ČSA, je podle pilotů řádově nižší, proto ji letiště firmě dorovná zhruba miliardou korun.
Piloti však směnu považují za nevýhodnou. ČSA prý přijdou o hangár E, který slouží údržbě vrtulových letadel ATR, a také hangár B, kde je výcvikové středisko posádek letadel. To si poté chtějí aerolinie od letiště pronajmout, což podle pilotů "nedává z ekonomického hlediska žádný smysl." Celkově prý transakce další rozvoj společnosti ztíží.
"Obáváme se tedy, že před privatizací bude tato letecká společnost s dlouhou historií bezprecedentně vykuchána," uzavírají piloti. České aerolinie v uplynulých měsících prodaly například nákladový terminál nebo stravovací služby, takzvaný catering. Vylepšily si tak hospodářské výsledky o stovky milionů korun. Prezident ČSA Radomír Lašáka na nedávné tiskové konferenci nesdělil, jaký dopad do hospodaření bude mít transakce s pozemky.
Pražské letiště i České aerolinie čeká v příštích měsících privatizace. Ministerstvo financí očekává minimální výnos z prodeje letiště ve výši 100 miliard korun, hodnota ČSA se odhaduje na pět miliard.