ÚOHS podezřívá mediální agentury z kartelu

10.09.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 10. září (ČTK) - Antimonopolní úřad podezřívá mediální agentury Médea, Media View a OMD Czech z kartelu při prodeji reklamního prostoru v médiích. Dnes v jejich sídlech provedl neohlášenou kontrolní akci, aby získal důkazy o údajném nezákonném jednání. Řekl to místopředseda úřadu Robert Neruda.

OMD Czech s ročními tržbami kolem tří miliard korun je jedničkou na českém reklamním trhu. Také Médea, kterou stejně jako agenturu Media View vlastní bývalý náměstek ministryně školství Dany Kuchtové Jaromír Soukup, patří k předním hráčům.

Obě firmy pracují pro stovky klientů. ÚOHS se už několik měsíců zabývá podezřením, že se na ně domlouvaly. "Byla mezi nimi uzavřena dohoda o spolupráci, která by zřejmě mezi konkurenty uzavřena být neměla," uvedl Neruda. Konkrétnější zatím být nechtěl. Pravděpodobnými možnostmi kartelu je například to, že se firmy domlouvaly na cenách nebo si navzájem přenechávaly zakázky.

ÚOHS zatím nemá signály o tom, že by byla účastníkem kartelu ještě nějaká další společnost.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK