Dálnice D47 navazuje na dálnici D1 a po dokončení převezme i její označení. Hotová D1 propojí Prahu se severní Moravou a Slezskem a od roku 2010 povede dále do Polska směrem na Krakov.
V roce 2012 by se podle odhadů měli dočkat komfortnější jízdy Jihočeši při cestě do Rakouska. Dálnice D3 (případně R3) se napojí na rakouskou rychlostní silnici u Dolního Dvořiště. Radovat se však nemohou Pražané, neboť ve středních Čechách je osud dálnice D3 stále nejistý; v roce 2012 středočeský úsek hotový zcela jistě nebude.
Dálniční spojení České republiky s Rakouskem dosud zcela chybí. Kromě směru přes České Budějovice, který mnoho lidí využívá k cestě na dovolenou do Alp či Itálie, se tak počítá i s rychlostní komunikací R52 z Brna do Vídně. K definitivnímu propojení R52 a rakouské A5 by mohlo dojít v letech 2014 až 2015.
Přesné datum není ještě stanoveno u rychlostního spojení Zlína se slovenským Púchovem, Chebu s německou dálnicí A70 a Trutnova s Polskem prostřednictvím hradecké D11.
K lepšímu spojení s Německem má přispět dostavba dálnice D8 přes České Středohoří, čímž se definitivně propojí Praha se severoněmeckými dálnicemi. Hraniční úsek D8 byl otevřen již koncem roku 2006.
Historie současného propojení českých dálnic s Evropou se začala psát v roce 1980 v rámci Československa, kdy dálnice spojila Prahu s Bratislavou. Jde o dnešní D2. Sedmnáct let poté se otevíral dálniční přechod Rozvadov, v Německu však bylo hotovo pouze několik kilometrů, na české straně chyběl obchvat Plzně. V roce 2006 mohli řidiči poprvé jet po dálnici z Prahy až do Mnichova.
Dnes se otevírá zhruba 20kilometrový úsek německé dálnice A6, která je stejně jako česká D5 součástí transevropské trasy E50 z Francie na Ukrajinu. Vůbec poprvé tak budou moci řidiči dojet po dálnici z Prahy až do Paříže.