Sedm pokut se týká toho, že údajně ČT odvysílala v sedmi případech loni v prosinci a pak od 20. března do 28. dubna letošního roku podle rady neoddělenou reklamu. "Byly to sponzorské vzkazy, které měly povahu reklamy," řekl ČTK předseda rady Václav Žák.
Provozovatel vysílání je podle zákona povinen zajistit, aby reklamy a teleshopping byly rozeznatelné a u provozovatele TV vysílání zřetelně zvukově, obrazově či zvukově-obrazově oddělené od ostatních částí programu.
Další tři pokuty ve výši dvakrát 50.000 a jednou milion korun dostala veřejnoprávní televize kvůli tomu, že podle rady porušila providla pro označování sponzorských vzkazů. "Máme velký, letitý spor s provozovateli TV vysílání. Podle našeho názoru není značka (výrobku) označením sponzora, televize tvrdí, že by to mělo stačit," řekl Žák. V minulosti se kvůli rozdílnému výkladu zabýval tímto sporem i soud.