Klienty bank by od roku 2003 měli čekat lepší a rychlejší služby. Od tohoto roku by totiž měli být stanoveny lhůty pro bezhotovostní přesuny peněz z účtu na účet. A když banka nedodrží stanovené lhůty, bude mít klient právo na odškodnění. Vláda totiž v nedávné době stanovila pravidla pro převody peněz a vydávání platebních karet. Zbývá, aby návrh tohoto zákona projednal parlament. "Nový zákon, který vyhovuje evropským normám, zvýší ochranu spotřebitele," říká Tomáš Hládek, ředitel sekce platebního styku ČNB.
Bude tedy platit, že bezhotovostní transakce v rámci jedné banky se musí odehrát do jednoho dne, a v rámci České republiky by to mělo trvat nejdéle dva dny. Pro mezinárodní bankovní styk je stanovena lhůta pěti dnů. Zpozdíl-li se banka, obdrží klient automaticky úroky z prodlení. Jejich výše se bude odvíjet od délky zpoždění a převáděné částky. 2,5 promile z dlužné sumy, to je stanovený úrok, na který by měl mít klient nárok za každý den prodlení.
A když klient neobdrží úrok z prodlení ani poté co banku opětovně vyzve, budou se moci s tímto problémem obrátit na finanční prokuraturu, která by měla rozhodovat ve sporech peněžních ústavů a jejich zákazníků. Tato instituce vznikne pod Českou národní bankou.