Na dálnici u Ostravy je snížena rychlost kvůli závadám

12.09.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Ostrava 12. září (ČTK) - Na třech úsecích dálnice D47 u Ostravy je od dnešního rána snížena rychlost na 80 kilometrů za hodinu. Důvodem je výrazné zvlnění povrchu vozovky nedaleko třebovické elektrárny, které v letních měsících způsobil zřejmě nesprávný poměr materiálů v podloží. Na zpomalení upozorňují řidiče dvě desítky dopravních značek. Informovala o tom mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Martina Vápeníková.

ŘSD ve čtvrtek ještě nevědělo, zda bude na úsecích rychlost omezena dnes, nebo až v pondělí. "Rychlost jsme omezili už dnes, kvůli bezpečnosti jsme instalování dopravního značení urychlili," vysvětlila Vápeníková. ŘSD vyžaduje opravu úseků po společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava (ODS-DSO), která dálnici staví. S frézováním vozovky by měla firma začít v listopadu.

Povrch dálnice se zvlnil během července na třech místech dvanáctikilometrového úseku mezi ostravskou Rudnou ulicí a Bohumínem, který je v provozu od loňského prosince. Podle Vápeníkové firma místy použila pro podklad zřejmě větší množství příměsi, než měla. Mluvčí společnosti ODS-DSO Daniel Šabík řekl ČTK, že se do náspu téměř stoprocentně dostal materiál, který tam nepatřil. Firma nyní zjišťuje, odkud se tam dostal.

Na konci července firma provedla hloubkové vrty, přesné výsledky geotechnického průzkumu bude znát příští týden v pátek. "Podle nich zvolíme další postup. Během října nebo listopadu odfrézujeme část povrchu, kde vznikly nerovnosti. Zároveň ale musíme počkat, než se mladá dálnice přestane hýbat. Do původního stavu úseky uvedeme až po ustálení náspu," řekl ČTK Šabík. Kdy to bude a kolik za opravy firma zaplatí, zatím neodhadl.

Úsek mezi Ostravou a Bohumínem patří k nejdražším v Česku. Kilometr dálnice (se všemi souvisejícími stavbami) stál miliardu korun. Zatím poslední zprovozněnou částí dálnice je od května úsek mezi Ostravou a Bílovcem na Novojičínsku. V listopadu bude dokončen úsek mezi Lipníkem nad Bečvou a Bělotínem. O rok později by měli řidiči jezdit i po dálnici mezi Bělotínem, Hladkými Životicemi a Bílovcem. Stavbu celé dálnice uzavře v roce 2010 poslední část mezi Bohumínem a polskou dálnicí A1. Celá D47 bude dlouhá 80 kilometrů a stát za ni zaplatí téměř 60 miliard korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK