Novinky: Klienti Vodafonu nemohou přes web spravovat účty u ČS

12.09.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 12. září (ČTK) - Klienti mobilního operátora Vodafone zhruba od 14:00 nemohou provádět operace na svých účtech u České spořitelny pomocí internetové služby Servis24.cz. Informoval o tom server Novinky.cz. Internetové bankovnictví spořitelny vyžaduje peněžní operace potvrdit pomocí kódu, který dostane majitel účtu na svůj telefon. Právě potvrzovací SMS zprávy ale klientům Vodafonu nechodily. Internetové bankovnictví tak nemůže využívat několik desítek tisíc klientů banky.

Operátor přiznal, že chyba je na jeho straně. "O problému víme asi od 14 hodin. Chybu nedoručitelných SMS zpráv z internetového bankovnictví bychom měli opravit během několika hodin," sdělil Novinkám tiskový mluvčí Vodafonu Filip Hrubý.

Ostatní mobilní operátoři s doručováním potvrzovacích textových zpráv problémy neměli. "Nedoručitelné SMS zprávy monitorujeme pouze v rámci sítě Vodafonu," řekla serveru mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková.

Internetové bankovnictví České spořitelny čas od času postihují krátkodobé výpadky fungování, letos například na počátku března a koncem května. V březnu měl také Servis 24 problém s falešnými e-maily, jejichž prostřednictvím se chtěli neznámí pachatelé dostat k penězům na účtech klientů.

Češi internet a telefon při správě svých financí využívají rádi. Z ankety ČTK mezi tuzemskými bankami vyplynulo, že více než tři čtvrtiny všech transakcí mezi bankovními účty provádějí přes kanály přímého bankovnictví a pobočky bank příliš nenavštěvují.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK