Operátor přiznal, že chyba je na jeho straně. "O problému víme asi od 14 hodin. Chybu nedoručitelných SMS zpráv z internetového bankovnictví bychom měli opravit během několika hodin," sdělil Novinkám tiskový mluvčí Vodafonu Filip Hrubý.
Ostatní mobilní operátoři s doručováním potvrzovacích textových zpráv problémy neměli. "Nedoručitelné SMS zprávy monitorujeme pouze v rámci sítě Vodafonu," řekla serveru mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková.
Internetové bankovnictví České spořitelny čas od času postihují krátkodobé výpadky fungování, letos například na počátku března a koncem května. V březnu měl také Servis 24 problém s falešnými e-maily, jejichž prostřednictvím se chtěli neznámí pachatelé dostat k penězům na účtech klientů.
Češi internet a telefon při správě svých financí využívají rádi. Z ankety ČTK mezi tuzemskými bankami vyplynulo, že více než tři čtvrtiny všech transakcí mezi bankovními účty provádějí přes kanály přímého bankovnictví a pobočky bank příliš nenavštěvují.