"Dva nákladní vlaky opustily Velkou Británii," řekl mluvčí s tím, že míří do Francie. Ještě před nimi vyrazily dva zkušební vlaky testující koleje. Podle agentury AP byl provoz obnoven v jednom ze dvou tunelů - v tom, který požár nezasáhl.
Oheň vypukl ve čtvrtek kolem 16:00 SELČ v nákladním vlaku, který převážel kamiony, asi deset kilometrů od ústí tunelu ve Francii. S živlem, který proměnil jednu tunelovou šachtu v pekelnou výheň, bojovalo asi 100 hasičů z obou stran a postupně se jim podařilo oheň uhasit. Příčiny požáru, při němž nikdo nezemřel, zatím nejsou známy. Podle vyšetřovatele Geralda Lesigneho zůstává v nemocnicích pět ze 14 zraněných.
Oprava vyhořelé části tunelu může trvat týdny, řekl šéf společnosti Eurotunnel Jacques Gounon.
Delší přerušení provozu v tunelu by bylo pro společnost Eurotunnel ranou. Firma se dostala poprvé do zisku teprve loni. Přepravu po železnici tunelem denně využije kolem 40.000 lidí. Tunel otevřený v roce 1994 měří 51 kilometrů, z toho 38 kilometrů vede pod hladinou moře. Je tak nejdelším podmořským tunelem na světě.
V minulosti v tunelu hořelo dvakrát, požár vždy způsobily přepravované nákladní vozy. Provoz byl vážněji narušen jen v roce 1996, kdy byl tunel po požáru uzavřen měsíc a přepravovat náklady začal až po sedmi měsících.