"Naše nová prodejna by měla být v Karlových Varech otevřena na konci listopadu," řekla Světlíková. Nový velkoobchod společnost podle informací ČTK plánuje postavit také v Ostravě-Pustkovci. Termín jeho otevření ale zatím nebyl stanoven, jelikož záměr nyní posuzují úřady. Makro již v Ostravě jednu prodejnu provozuje.
Generální ředitel Makro Cash&Carry ČR a Metro Cash&Carry Slovakia Andrea Colombo nedávno prohlásil, že po několika letech je otázka expanze velkoobchodního řetězce v Česku a na Slovensku znovu otevřena. "Zatím nemohu prozradit detaily, ale v letošním roce bychom rádi otevřeli nejméně jedno velkoobchodní centrum," řekl. O další expanzi je zmínka i ve výroční zprávě firmy za loňský rok. "V následujícím období společnost plánuje expanzi formou otevření dalších velkoobchodních center," stojí v dokumentu.
Společnost Makro Cash&Carry loni zvýšila čistý zisk na 1,568 miliardy korun z 1,5 miliardy Kč v roce 2006. Firma, která dlouhodobě patří mezi nejziskovější obchodní řetězce v Česku, loňský profit použila na výplatu dividend svému vlastníkovi, kterým je nizozemská společnost Metro Cash&Carry International Holding. Obchodní řetězec Makro loni v Česku zvýšil i tržby, a to na 37,1 miliardy korun z 35,3 miliardy o rok dříve.
Velkoobchodní společnost Makro Cash & Carry zvyšuje zisky již několik let po sobě. Zatímco například v roce 2001 vykázala profit 445,247 milionu korun, tak o dva roky později již její zisk překročil miliardovou hranici a růst vykazoval i v následujících letech.
Na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků patřilo Makru čtvrté místo za společnostmi Schwarz ČR (Lidl, Kaufland), Ahold Czech Republic (Hypernova, Albert) a Tesco Stores ČR. Mateřská skupina Metro Cash&Carry provozuje ve 28 zemích více než 580 velkoobchodních center.
Deseti největším obchodním řetězcům v loňském roce podle předběžných údajů analytické firmy Incoma Research a časopisu Moderní obchod vzrostly tržby meziročně o 31,3 miliardy korun na rekordních 289,1 miliardy Kč. Desítka největších obchodníků loni posílila podíl na domácím trhu, který se v rychloobrátkovém zboží meziročně zvýšil o tři procenta na 66 procent.