Prodej AUA si vynutil nárůst ztrát v letošním roce kvůli drahým pohonným hmotám a zpomalení ekonomického růstu. Dozorčí rada nedávno uvedla, že jedinou možností, jak odvrátit drastické propouštění, prodej letadel a rušení letů do některých destinací, je prodej podílu jiné letecké společnosti.
Z původně zmiňovaných až 15 zájemců o rakouské aerolinie podaly do termínu 12. září nezávazné přihlášky nakonec jen čtyři společnosti: německá Lufthansa, Air France/KLM, British Airways a ruská S7. Kromě britské firmy zůstávají tedy zbývající tři nadále ve hře. Za hlavního favorita platí stále Lufthansa, i když v posledních dnech se objevily zprávy, že její postavení není zdaleka tak pevné, jak se zdálo.
ÖIAG, která připravuje privatizaci AUA společně s investiční bankou Merrill Lynch, označila dnešní posuzování nezávazných nabídek za důvěrné a nebude prý vydávat o výsledku žádnou oficiální zprávu. Již předem bylo ale oznámeno, že na zkráceném seznamu zůstanou tři firmy.
Ty teď získají přístup k důvěrným údajům o hospodaření AUA a do 21. října musí předložit nabídky závazné, včetně částky, za kterou jsou připraveny rakouské aerolinie odkoupit, i sumy, o niž hodlají navýšit její kapitál. Odborníci odhadují, že nabídky přesáhnou 600 milionů eur, tedy 15 miliard korun.