Například v roce 2004 bylo v ČR podle údajů sdružení prodáno celkem 612.000 televizorů, z toho jen 16.000 bylo LCD a plazmových přístrojů. Loni Češi nakoupili 792.000 televizorů a na LCD a plazmové televizní přístroje připadlo 394.000 kusů, tedy necelá polovina. Letos se pak poměr obrátí výrazně ve prospěch LCD a plazmových přístrojů, které budou mít na celkovém tuzemském prodeji televizí přibližně 74procentní podíl. "Nový televizor si v roce 2008 pořídí až 18 procent českých domácností," podotkl Borowiec.
Vyšší poptávka po LCD a plazmových televizorech souvisí s výrazným poklesem cen těchto moderních televizních přístrojů, které si díky tomu může dovolit stále více českých domácností. Ceny LCD a plazmových televizorů letos ve srovnání s loňskem klesly o několik desítek procent a například nejlevnější plazmové televizory lze nyní v Česku pořídit za méně než 20.000 korun.
Rostoucí počet prodaných LCD a plazmových televizorů společně s rozšířenou nabídkou filmů a hudby na Blu-ray discích podle Borowiece povzbudí zájem o tento nový videoformát s vysokým rozlišením. "Lze odhadnout, že do konce roku 2010 by mohl být (Blu-ray) v Česku považován za zavedený, protože by si jej v podobě stolního přístroje, herní konzole nebo notebooku mělo pořídit zhruba deset procent domácností," míní Borowiec.
Blu-ray disk využívá výrazně kvalitnější technologii záznamu obrazu a zvuku než DVD, která vynikne na LCD a plazmových televizorech. První takové disky se na českém trhu objevily před více než rokem, vůbec prvním titulem byla bondovka Casino Royale. Premiérovým českým titulem byl pak letos v dubnu snímek Gympl od režiséra Tomáše Vorla.
Češi loni podle údajů společnosti GfK Praha utratili v obchodech za spotřební elektroniku rekordních 56,65 miliardy korun, což bylo ve srovnání s rokem 2006 o devět procent více. Největší nárůst loni vykázal právě prodej televizorů, audio a video techniky.