Trasa z Dejvic do Ruzyně bude dlouhá necelých 13 kilometrů a bude zahrnovat devět nových stanic. Náklady budou i s vlaky odhadem asi 19,4 miliardy korun. Stavět by se mělo začít stavět koncem příštího roku. "Doufáme, že se to podaří," řekl Langmajer.
První úsek by mohl být hotov v roce 2014. Bude dlouhý zhruba šest kilometrů a vlaky budou zastavovat ve stanicích Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. U zastávky Veleslavín vznikne navíc přestupní terminál, u kterého bude vybudováno parkoviště P+R a který bude napojen na další pražskou i příměstskou hromadnou dopravu.
V druhé etapě, jejíž dokončení metropole předpokládá kolem roku 2017, bude trasa A metra jezdit přes stanice Bílá Hora, Dědina a Dlouhá míle, kde bude další přestupní terminál pro oblast Kladenska. O rok později by měla být podzemní dráha dovedena k letišti, zastávka bude i na starém letišti.
Ve hře je stále i rychlodráha mezi Prahou a Kladnem, která povede rovněž přes ruzyňské letiště a hotova by měla být do roku 2014. Dráha by měla vést z Masarykova nádraží do Kladna v trase Buštěhradské dráhy s odbočkou k letištním terminálům.