Hodnota deseti prvních značek v Německu, Británii a Francii tvoří 46 procent celkové sumy za všech 24 zkoumaných zemí. Dalšími 44 procenty přispívá Itálie, Španělsko, Švýcarsko, Nizozemí, Finsko, Švédsko a Rakousko. Východoevropským zemím dominují mezinárodní značkové firmy, zatímco národní značky jsou zastoupeny velmi málo. Výjimkami jsou OTP Bank, Beeline nebo Gorenje, vyplynulo z průzkumu.
"Hlavním evropským centrem značek je Německo zastoupené sedmi firmami, které jsou v čele daného odvětví," poznamenal výkonný ředitel Evropského institutu pro výzkum značek ve Vídni Gerhard Hrebicek. Mezi 50 nejcennějšími značkovými firmami je 15 německých značek, především automobilových s globální působností.
Silné značky podle autorů průzkumu přispívají hospodářskému blahobytu tím, že vytvářejí růst, pracovní místa a identitu pro národní ekonomiky. Nejvyšší poměr prvních deseti značek k HDP vykazuje Finsko s 37,3 procenta a Švýcarsko s 26,6 procenta. Evropský průměr tvoří 9,4 procenta. Na dolním konci žebříčku se ocitlo například Rumunsko s 0,05 procenta a Bulharsko s 0,48 procenta, zatímco Rusko se mírně posunulo na 1,26 procenta.
Institut zkoumal více než 3000 značkových firem ve 24 zemích a 16 průmyslových odvětvích.