Autoservisy se brání, že neoriginální díly jsou často méně kvalitní, i automobilky pochybení odmítají.
ÚOHS by mohl případ s problémovými firmami vyřešit domluvou. Společnosti by slíbily nápravu, a vyhnuly by se tak pokutě. Pokud by ale na tuto variantu nepřistoupily, hrozily by jim sankce vypočítané podle jejich obratů.
Původně ÚOHS zahájil šetření, aby zjistil, zda neporušují zákon autosalony, když prodávají auta za podstatně vyšší ceny než jinde v cizině, například v Německu. Nakonec zjistil, že za rozdílnými cenami stojí automobilky a importéři, nikoliv přímo prodejci.
Také prodej náhradních dílů je dobrý obchod především pro automobilky. MfD připomíná, že největší tuzemský výrobce osobních vozů Škoda Auto loni za prodej dílů utržil přes 15 miliard korun. Že by zakazovaly servisům prodej neoriginálních dílů ale automobilky odmítají.