Podle deníku budou řidiči moci doplnit plyn na Evropské, v Braníku a v areálu Pražských služeb. Pumpa na Evropské u Divoké Šárky bude bezobslužná. "Do tří let bychom chtěli hlavní město pokrýt sítí deseti až 11 plnících stanic na CNG," uvedl Radek Patera z Pražské plynárenské. Dodal, že návratnost je v současnosti poměrně dlouhá a zpočátku mohou být stanice několik let i ztrátové.
Ježdění na stlačený zemní plyn nicméně zaznamenává vzestup. U dvou stanic, které firma už nyní provozuje, se prodej meziročně zvýšil asi o 70 procent. Výstavba jedné plnící stanice vyjde na zhruba osm až deset milionů korun, což je asi dvojnásobek pořizovací ceny srovnatelné benzinové pumpy, píše deník.
Podle HN plánují plnící stanice i další firmy. Například společnost RWE Transgas má nyní v provozu sedm stanic na CNG, další dvě - v České Lípě a Semilech - jsou ve výstavbě. "V Česku je prostor pro 350 až 400 pump," řekl Lubomír Kolman z RWE. Síť 50 až 100 vlastních stanic na CNG plánuje na hlavních dopravních tazích do roku 2020 postavit i strojírenská firma Vítkovice Machinery Group.
Podle údajů České plynárenské unie je v ČR 1150 vozidel na zemní plyn, z toho osobních a dodávkových je asi 750.