Je dobrým indikátorem dosaženého pokroku jak u individuální, tak u skupinové výuky, a to zejména ve firemních kurzech.
„U firem, kde výuku zajišťují různí lektoři nebo více jazykových škol, poslouží externí audit k nestrannému vyhodnocení jednotlivých dodavatelů a k posouzení efektivnosti prostředků vynakládaných na jazykové vzdělávání. V závěrečném doporučení auditorská jazyková agentura navrhne odpovídající rozdělení studentů do skupin, posoudí vhodnost učebních materiálů, další pokračování výuky apod.,“ říká Ondřej Douša, manažer jazykové školy Channel Crossings.
Co je jazykový audit a v čem spočívá jeho užitečnost?
Pokusíme-li se definovat jazykový audit, základní charakteristikou je, že se jedná o hloubkovou analýzu jazykových kompetencí uchazeče v daném okamžiku. Všechny tyto schopnosti zkoumá v komplexním měřítku, a proto se standardně skládá z písemné a ústní části. Testuje 4 základní jazykové dovednosti (skills) definované Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky (SERR): čtení (reading), psaní (writing), poslech (listening) a mluvení (speaking).
Výstup ve formě bodového hodnocení jednotlivých kompetencí uchazeče a detailního slovního popisu zahrnuje také doporučený počet hodin výuky, které je nutno absolvovat k postupu z aktuální do vyšší úrovně (např. zahájit středně pokročilou úroveň - B1 dle SERR - za 120 vyučovacích hodin apod.). Závěrečnou zprávu z auditu je možné personalizovat, tj. identifikovat typické chyby testovaného, doporučit, na jaké dovednosti by se měl daný uchazeč v dalším studiu zaměřit, atd.
„Hlavní výhodou auditu je užitečnost pro plánování dalšího vzdělávání zaměstnanců, jasně měřitelné výstupy a v neposlední řadě úspora nákladů,“ dodává Ondřej Douša z Channel Crossings.
Více informací naleznete na www.chc.cz