Výdaje na dopravní stavby jdou z několika zdrojů. Nejvíce stále přispívá stát, který měl podle návrhu dát fondu 38 miliard Kč, o sedm miliard méně než loni. Vláda však dnes z této částky odebrala dalších 600 milionů korun a přesunula je do kapitoly ministerstva školství. O stejnou částku zvýšila vláda odhady výnosů z mýtného, takže výdajová stránka rozpočtu se dnes oproti návrhu nezměnila.
Naopak podíl Evropské unie se každoročně zvyšuje. Letos podle předpokladů přiteče z evropských fondů 32 miliard, příští rok by to mělo být 36 miliard. Zbytek doplní stejně jako letos úvěr od Evropské investiční banky ve výši zhruba deset miliard.
Původně měl fond na letošek a následující roky dostat od ministerstva financí 45 miliard. Tuto sumu také na příští rok žádal, nakonec však dostane méně než 38 miliard. Jak se nedávno vyjádřil mluvčí ministerstva financí Ondřej Jakob, důvodem je dodržování "fiskálních cílů vlády pro deficit veřejných rozpočtů v roce 2009".
Vláda zároveň schválila aktualizovaný harmonogram výstavby dopravní infrastruktury. Podle Řebíčka nedojde kvůli nižšímu rozpočtu k odkladům otevírání staveb. Navíc rozpočet fondu se prý v průběhu roku zvýší, stejně jako tomu bylo letos. Zásadní novinkou harmonogramu je stanovení termínu dostavby silnice R35 na rok 2017. R35 má být vedle D1 druhou významnou spojnicí Čech a Moravy.