Odcizení kabelu v prostoru Hlavního nádraží bylo zjištěno kolem 3:30, případ vyšetřuje policie. Výluka se dotkla především rychlíků a osobních vlaků ve směru na Plzeň, Hradec Králové a České Budějovice, cestující byli nuceni využít služeb pražské MHD a přesunout se na jiná nádraží. Jako první rychlík po opravě odjel z "hlaváku" podle jízdního řádu vlak ve směru na Plzeň ve 12:16.
Během poledne je však třeba počítat s řadou zpoždění. "České dráhy nyní ihned začaly s pracemi na návratu železniční dopravy do normálu, nicméně je zapotřebí počítat s řadou mimořádností ovlivňujících čas a trasu jízdy jednotlivých spojů," uvedla Krausová. Aktuální informace o konkrétních vlacích naleznou cestující na www.cd.cz.
Kvůli poruše zabezpečovacího zařízení, které způsobili zloději kovů, byl zhruba sedm hodin zastaven provoz mezi Hlavním nádražím a stanicí Smíchov i v pondělí. Zloději v noci na dnešek odnesli kabel ze stejného otevřeného podzemního kanálu jako v pondělí. V pondělí ukradli 50 metrů kabelu, dnes 15 metrů nového kabelu, který pracovníci do kolektoru dali při pondělní opravě, sdělil Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty, které zabezpečovací zařízení patří.
"Na hlídání není kapacita," uvedl Halla. "Jednáme ve spolupráci s policií ČR a dalšími firmami o možném zabezpečení staveniště v areálu hlavního nádraží, po rekonstrukci bude většina kabelů v zemi," doplnil. Mluvčí pražské policie Ladislav Bernášek sdělil, že zloději byli před útěkem z místa činu vyrušeni drážními pracovníky. Krádeže barevných kovů podle něj nejsou nijak výjimečné a pachatelé se rekrutují především z řad bezdomovců, kteří následně svůj lup prodávají ve sběrnách.
Podobné krádeže má ztížit novela zákona o odpadech, která nyní leží ve sněmovně. Novela zakazuje například platby v hotovosti za kovový šrot a za určitých okolností i výkup odpadů od fyzických osob. Provozovatelé sběren také budou muset přesněji identifikovat prodávajícího i vykupovaný odpad. Především zákaz výkupu od fyzických osob se však stal předmětem sporů.
Dnešní a pondělní porucha nebyly v poslední době na pražské železnici jediné. Kvůli poškození zabezpečovacího zařízení se počátkem září na hlavním nádraží zpožďovaly vlaky o desítky minut. Nejdelší zpoždění činila až dvě hodiny. Ještě větší chaos zavládl na pražské železnici loni v prosinci, kdy začala řada rekonstrukcí a dráhy nestačily řadit vlaky.