"Porovnali jsme nejen platy, ale také benefity všech tří skupin řidičů. Strojvůdci z toho vyšli výrazně nejlépe," řekl jednatel společnosti Profesia Dalibor Jakuš. Například 70 procent strojvedoucích dostává příspěvek na důchodové spoření, které mají jen dvě pětiny řidičů autobusů a desetina řidičů kamionů. Dvě třetiny železničářů mají dovolenou navíc, zatímco řidiči kamionů tuto výhodu téměř neznají.
Čeští strojvedoucí si vedou dobře i ve srovnání s kolegy ze Slovenska a Maďarska. Zatímco Maďaři zaostávají v průměrném platu jen o několik stokorun, Slováci berou v přepočtu o 8000 Kč méně. Podobné je to s benefity. Alespoň desetina českých strojvedoucích dostává osm benefitů, Slováci mají nárok na čtyři benefity, Maďaři mají k platu šest výsad.
"Dá se říct, že slovenští kolegové jsou opravdu chudí příbuzní českých kolegů. Maďaři aspoň ve dvou benefitech české kolegy porážejí. Více jich má nadstandardní zdravotní péči a proplacenou dopravu do práce," řekl Jakuš. Češi si zase užívají ve větší míře delší dovolené.