Dohodu musí nyní ještě podepsat několik menších odborových svazů, se kterými bude konsorcium jednat v pondělí, piloti však byli nejsilnějšími oponenty záchranného plánu. Největší odborové svazy aerolinek již dohodu podepsaly.
Italská vláda v srpnu pozměnila bankrotový zákon, aby umožnila záchranu aerolinek. Podle plánu pak aerolinky na konci srpna požádaly o ochranu před věřiteli. Konsorcium 16 italských podnikatelů má koupit hlavní část osobní přepravy aerolinek očištěnou od dluhů, poskytnout jí kapitálovou injekci ve výši jedné miliardy eur (24,4 miliardy Kč) a vytvořit z ní menší leteckou společnost. Podle dřívějšího oznámení konkurzního správce by nová společnost mohla začít létat 15. října. Další části aerolinek, včetně pozemních aktivit a nákladní divize, mají být prodány nebo zlikvidovány.
CAI také plánuje vstup zahraničního partnera do nové Alitalie. Zatím jsou nejčastěji zmiňovány společnosti Lufthansa a Air France-KLM. Představitelé Lufthanssy se v pátek setkali se zástupci odborů, aby s nimi projednali plán na získání minoritního podílu v Alitalii. Air France-KLM pak oznámila, že je připravena koupit v restrukturalizované Alitalii minoritní podíl, napsaly agentury AP a Reuters.