Podíl jednotlivých firem na kontraktu Vápeníková neuvedla. Ze zprávy na webových stránkách společnosti Skanska vyplývá, že největší česká stavební firma získá zhruba čtvrtinu.
Úsek označený číslem 512 napojí na pražský okruh na jedné straně dálnici D1 u obce Modletice na druhé straně končí po devíti kilometrech v místech plánované křižovatky s "jihočeskou" dálnicí D3. Okruh v těchto místech povede převážně zemědělskou krajinou, jedinou výjimkou je chatová kolonie v údolí Botiče, kterou stavbaři přemostí. Kvůli mostu však bude nutné zbourat tři chaty.
Jižní část okruhu doplňují úseky 513 mezi Vestcem a Lahovicemi a 514 z Lahovic do Slivence, které mají definitivně propojit dálnici D1 a plzeňskou D5. Na obou úsecích se již staví, výběrové řízení vyhrálo konsorcium firem Skanska a Alpine, respektive Strabag, Hochtief a Bogl - Krýsl. Z výběrového řízení vzešly ceny šest a devět miliard korun. Všechny tři stavby mají být dokončeny v první polovině roku 2010.
Pražský okruh patří k nejdůležitějším chybějícím částem české dálniční sítě. Termíny výstavby posouvají spory mezi ekology a zástupci obcí na jedné straně a ministerstvem dopravy a jeho organizacemi na straně druhé. Jako nejproblematičtější se z tohoto pohledu jeví dva úseky na severu Prahy u Suchdola.