"Osobně bych preferoval eseróčko," uvedl Řebíček. Otázka na případnou privatizaci ŘLP zazněla i v parlamentních interpelacích. "Informace o případné možné privatizaci ŘLP mám z ministerstva dopravy. Proto mi přišlo logické se na to ministra dopravy v interpelacích zeptat," řekl serveru poslanec za ČSSD Petr Rafaj. Stát se již rozhodl, že prodá Letiště Praha a České aerolinie.
Prodej ŘLP ale Řebíček odmítá. Podle něj není připravena privatizace ani části, ani celku. Členění služeb poskytovaných podnikem zůstává v souladu s mezinárodními standardy stejné a dělí se na tři části. "Je to oblastní služba řízení Area, přibližovací služba řízení Approach a letištní služba a řízení Tower. Ty zůstanou i nadále jako kmenové činnosti podniku," odpověděl v interpelacích ministr. Dohled nad vzdušným prostorem musí podle Řebíčka zůstat v rukou státu.
Podle serveru do ŘLP patří i letecká škola a letecká informační služba. "To je jiná záležitost. Jsem pro to, aby se tyto činnosti vyčlenily do dceřiných společností a začaly fungovat na ryze komerčním základě," uvedl ministr dopravy. Informační letová služba je středisko, které mimo jiné poskytuje informační servis pro posádky letadel, vysvětlil mluvčí ŘLP Richard Klíma.
Společnost ŘLP je zodpovědná za bezchybný letový provoz nad Českou republikou. Za tyto služby od leteckých společností, jejichž stroje se nad českým vzdušným prostorem nacházejí, účtuje různé druhy poplatků. Obrat podniku dosáhnul v uplynulém roce přes 3,1 miliardy korun.
Firma v současné době sídlí v Jenči u Prahy, v jednom z nejmodernějších navigačních středisek Evropy. Budova IATCC byla postavena v letech 2001 až 2007. Náklady na její výstavbu a vybavení dosáhly přibližně 3,5 miliardy korun, šlo o největší investiční projekt v historii státního podniku ŘLP České republiky.