ŘSD zahájilo stavbu rychlostní silnice R49 z Hulína do Fryštáku

30.09.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Zahnašovice (Kroměřížsko) 30. září (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) u Zahnašovic na Kroměřížsku slavnostně zahájilo stavbu prvního úseku rychlostní silnice R49. Nová část komunikace, která povede od budoucí dálniční křižovatky u Hulína na Kroměřížsku až po Fryšták na Zlínsku, bude měřit zhruba 17 kilometrů a náklady na její stavbu činí asi 6,5 miliardy korun. S jejím zprůjezdněním se předběžně počítá na podzim roku 2011.

"Regionální význam R49 je obrovský, protože nová rychlostní komunikace svým multiplikačním efektem zajistí rozvoj celého zlínského regionu a z dopravního hlediska se stane náhradou současných silnic první třídy I/49 a I/55," řekl dnes ČTK generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. U Hulína se totiž rychlostní silnice R49 dálničním křížením propojí s nyní už stavěnými úseky silnice R55 a dálnice D1, což umožní efektivní dopravní napojení regionu na českou dálniční síť.

Nová rychlostní silnice by navíc v budoucnu měla zajistit i dopravní napojení připravované strategické průmyslové zóny v Holešově. V souvislosti s její stavbou se chystá i několik dalších dopravních projektů, například obchvat nedalekého Holešova.

"Její velký význam je i v tom, že v západovýchodním směru propojí nejprůmyslovější oblasti ve Zlínském kraji, Zlínsko a Otrokovicko, s oblastí Púchovska, které je zase nejprůmyslovější částí Trenčianského kraje," vysvětlil krajský radní Petr Hradecký, který má oblast dopravy na starosti.

Rychlostní silnice R49 v budoucnu povede od Hulína na Kroměřížsku napříč celým Zlínským krajem až k hranici se Slovenskem. Zde by se měla napojit na slovenskou rychlostní silnici R6 a dálnici D1. S výjimkou zahájeného úseku z Hulína do Fryštáku se její ostatní části teprve připravují a se zprůjezdněním celé trasy se podle údajů ŘSD předběžně počítá až po roce 2015.

"Na trase je několik složitých překážek včetně několika tunelových staveb, takže horizont od Fryštáku po slovenskou hranici je zatím hodně vzdálen," dodal Brunclík. Celkové náklady na stavbu silnice od Hulína až ke slovenské hranici se předběžně odhadují na asi 25 miliard korun.

Ve Zlínském kraji dosud silnice dálničního typu téměř chybějí. Motoristům už sice slouží zhruba sedmikilometrový úsek dálnice D1 od Kojetína na Přerovsku po Kroměříž, se zbytkem dálnice však bude tento úsek propojen až v příštím roce. Letos v létě začala i stavba nového úseku rychlostní silnice R55 z Otrokovic do Hulína na Kroměřížsku, motoristé se po ní ovšem poprvé projedou až v roce 2011. Už v roce 2010 by se však po nejstarší české dálnici měli dostat přes Kroměříž a Hulín až do Říkovic na Přerovsku.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK