MD: Za vlakovou nehodu v Moravanech může písek na kolejích

01.10.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 1. října (ČTK) - Příčinou květnové železniční nehody v Moravanech na Pardubicku, při které zahynul strojvedoucí, bylo nadměrné množství písku na kolejnici. Zabezpečovací zařízení kvůli písku ztratilo kontakt s vlakem a kolej uvolnilo pro další soupravu. Písek používají strojvedoucí při brzdění vlaků. Vyplývá to ze zprávy, kterou dnes zveřejnila zvláštní komise ustavená po nehodě ministrem dopravy Alešem Řebíčkem.

Komise doporučila zpřísnění kontrol vlakových pískovačů i úpravu zabezpečovacích zařízení ESA 11. Drážní inspekce zveřejní závěry vyšetřování této železniční nehody ve čtvrtek.

V květnu v Moravanech narazila jedoucí lokomotiva do vlaku stojícího ve stanici. "K nehodě došlo v důsledku ztráty součinnosti mezi vozidlem a tratí, která je podmínkou bezpečného fungování drážní dopravy. Bezprostřední příčinou ztráty této součinnosti bylo v daném případě nadměrné množství písku na kolejnici, který vytvořil izolaci mezi kolejnicí a koly vlaku. Tím došlo k následnému uvolnění vlakové cesty pro další vlak," stojí v tiskové zprávě komise.

Původně policie při vyšetřování nehody v Moravanech hovořila o selhání strojvedoucího, který prý přehlédl červenou na semaforu. Nakonec se však ukázalo, že návěstidlo bylo na volno a zabezpečovací zařízení neregistrovalo vlak ve stanici, který při brzdění příliš sypal písek.

Moravanský případ není jediný tohoto typu. Kvůli pískování koncem srpna zabezpečovací zařízení ESA 11 "ztratilo" vlak v Hulíně. Incident se tehdy obešel bez větších škod.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK