Dvouletý spor vedli dopravci s ministerstvem o to, zda se mýtné pro vozidla vážící více než 12 tun vztahuje i na auta, která této hmotnosti podle technického průkazu dosahují jen s přívěsem, ale jezdí bez něj. Dopravci chtěli u těchto vozidel platit místo mýtného jen dálniční známky. Česmad podle generálního tajemníka Martina Špryňara nyní očekává, že stát začne peníze vybrané na mýtném těmto dopravcům vracet.
"Rozhodně trváme na svém právním názoru, že nelze střídat u jednoho vozidla časové a výkonové zpoplatnění, tedy dálniční známky a mýtné. Pokud soud skutečně rozhodl tak, jak rozhodl, ať nám tedy také řekne, jestli je podle něj správné, že osmnáctitunová jízdní souprava malého nákladního auta s přívěsem nebude spadat do režimu placení mýtného," uvedl Hanzelka.
Česmad podle Špryňara předpokládá, že proti osobám, které svým nekompetentním jednáním způsobily dopravcům milionové ztráty, bude uplatněna osobní zodpovědnost. "Přes zjevný rozpor se zákonem zde totiž ministerstvo pouze svou silou obhajovalo neobhajitelné a tuto aroganci moci zastavilo až soudní rozhodnutí," dodal.