Zájem o lyžařské zájezdy je o desítky procent vyšší

05.10.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 5. října (ČTK) - Zájem o lyžařské zájezdy je letos o desítky procent větší než loni, u některých cestovních kanceláří se prodej vyšplhal i na dvojnásobek. Velký zájem je především o termíny koncem roku, kdy jsou některé silvestrovské pobyty již vyprodány. Po tuzemských horách jsou nejoblíbenější rakouské a italské Alpy. Vyplývá to z ankety ČTK mezi cestovními kancelářemi.

"Silvestrovské pobyty se hodně prodávají. Spousta těchto zájezdů je již vyprodána," řekl marketingový ředitel největší "zimní" CK Nev-Dama Jan Herget. Počet prodaných zájezdů na svátky koncem roku se podle něj letos ve srovnání s loňskem zdvojnásobí. Bez ohledu na svátky či všední dny je u Nev-Damy nejpopulárnější Itálie.

Podle údajů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur jsou nyní některé zájezdy na období Vánoc a Silvestra vyprodány z 80 procent. "Silvestr je každoročně nejvyšší sezonou s obrovským zájmem klientů," řekl mluvčí asociace Tomio Okamura. Zároveň ale upozornil na fakt, že silvestrovské pobyty jsou vůbec nejdražší dovolené.

To potvrzuje Tomáš Fomenko z GTS Travel, podle kterého naopak o výlety v období koncem roku kvůli vysokým cenám příliš zájem není. Celkově si ale Fomenko prodej lyžařských zájezdů pochvaluje, kancelář zaznamenala meziroční nárůst o polovinu. "Možnou příčinou je například nynější prudké ochlazení a dřívější zakončení letní sezóny," uvedl.

Na hory každoročně vyrážejí statisíce Čechů, největší podíl si přitom stále drží tuzemská lyžařská střediska. Po zkušenostech s nedostatkem sněhu v uplynulých dvou letech však Češi stále raději jezdí za zimními radovánkami do ciziny. Loni jejich počet stoupl o pětinu na více než 600.000. Nejoblíbenější jsou Rakousko, Itálie a Francie, které doplňují Slovinsko, Švýcarsko či Bulharsko.

Na druhou stranu si stále větší skupina Čechů nedokáže ani v zimě odpustit dovolenou u moře. Nabídka zimních pobytů v zemích blíže rovníku se proto stále rozšiřuje. Například CK Fischer letos vůbec poprvé vydala samostatný katalog pro Vánoce a Silvestra u moře. "V letošním roce očekáváme nárůst prodejů v tomto období až o 25 procent," řekl mluvčí Fischera Daniel Plovajko.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK