"Jak velké budou dopady krize, ukáže nejbližší doba. Osobně se domnívám, že to bude jasné na přelomu roku," uvedl Dlouhý. Podle něj se snižuje poptávka, což je zatím jediný přímý dopad krize. Údajně se však dá předpokládat i zhoršení přístupu firem k úvěrům. Krizi podniků může navíc prohloubit případné další posílení koruny
"Nebylo by správné jmenovat odvětví, kterých se to nejvíce dotkne, protože se to dotkne průmyslu jako celku," uvedl Dlouhý. Problémy s odbytem na Západě však již hlásí automobilky a jejich dodavatelé, což je páteř českého průmyslu. Například Škoda Auto oznámila na poslední říjnový týden zastavení výroby. Výrobu omezí také kopřivnická Tatra.
Česká republika je přitom velmocí automobilového průmyslu. Krize se tak zřejmě dotkne vedle samotných automobilek celé řady jejich dodavatelů. Například výrobce gumového těsnění pro automobily Saar Gummi Czech z Červeného Kostelce na Náchodsku již začal kvůli poklesu prodejů aut propouštět.
Zpomalování průmyslové výroby se podle mluvčího největšího tuzemského sdružení dopravních firem Česmad Bohemia Martina Felixe přímo úměrně dotkne silničních dopravců. Jako konkrétní příklad uvedl právě snižování výroby některých automobilek, na jejichž zakázkách je část dopravních firem existenčně závislá. "Když tyto firmy budou méně vyrábět, budou dopravci méně vozit a méně vydělají," řekl.
Vedle drahé ropy a chystaného pátečního zákazu jízd kamionů, jde podle něj o další závažný faktor, který ztěžuje fungování silniční dopravy. Pro zlepšení svých podmínek dopravci požadují slevy na mýtném, brzké přijetí eura, zrušení pátečního zákazu jízd a případné snížení spotřební daně z pohonných hmot na minimum EU.
Odhadovat konkrétní výši ztrát v průmyslu a dopravě by podle Dlouhého bylo předčasné. Ředitel naopak odhadl tempo růstu HDP, které podle něj bude v nejlepším případě tři procenta. Za letošní první pololetí HDP vzrostl o pět procent.